Wednesday, December 9, 2009

KEJOHANAN SUKAN TAHUNAN KE 85


Pada 18 April bersamaan hari Sabtu yang lalu, SMK Methodist (ACS) Kampar telah mengadakan Kejohanan Sukan Kali Ke-85. Majlis telah dirasmikan oleh Yang Berhormat Dato’ Lee Chee Leong. Timbalan Menteri Luar Malaysia. Kejohanan Sukan pada kali ini diadakan di Padang MDKS, Kampar, Perak.
  Majlis bermula pada pukul 7.30 pagi dan tamat pada jam 12.30 tengah hari.. Acara pertama ialah perarakan pasukan rumah sukan dan lintas hormat pasukan unit beruniform. Majlis diteruskan dengan lafaz ikrar kejohanan sukan oleh olahragawan saudara Jeeventhiran A/L Micheal. Kemudian En. Lai Man Keong, pengetua SMK Methodist (ACS) Kampar dijemput untuk memberikan ucapan. Sukan Tahunan dirasmikan oleh Dato’ Lee Chee Leong. 
Majlis diteruskan pula dengan persembahan Pancaragam Sekolah dan Pasukan Senamrobik. Acara di padang bermula dengan acara larian 100m, 4x 200m, 4x 100m dan acara tarik tali. Upacara penutup sukan tahunan sekolah ialah upacara penyampaian hadiah.
 Pemenang bagi acara tarik tali bagi perempuan dan lelaki, masing-masing telah dimenangi oleh rumah kuning. Johan bagi perbarisan unit beruniform jatuh kepada pasukan St John Ambulans. Johan bagi perbarisan antara rumah pula telah dimenangi oleh runah merah. 
Berdasarkan pencapaian dalam sukan tahunan, Shema Jesliah a/p David Vethamonikam dari rumah biru telah dipilih menjadi Olahragawati Perempuan Ketagori Kelas 2, manakala Kishen Kumar a/l Uthayer telah dipilih sebagai Olahragawan Kategori Lelaki Kelas 2. Olahragawati bagi Kategori Perempuan Kelas 1 pula ialah Keshvini a/p Suresh Kee dan Olahragawan bagai Kategori Lelaki Kelas 1 pula ialah Elangovan a/l Rajendran. Olahragawan bagi tahun 2009 telah jatuh kepada saudara Elangovan a/l Rajendran. Olahragawati pula jatuh kepada saudari Keshvini a/p Suresh Kee. Johan Keseluruhan sukan tahunan sekolah jatuh kepada rumah biru.
Pada Sukan Tahunan kali ini, terdapat dua rekod baru yang dipecahkan iaitu rekod baru bagi acara 800m kategori perempuan kelas 2 yang dibuat oleh Shema Jesliah a/p Vethamonikam dengan catatan masa 3.05.25 minit . Manakala rekod baru bagi larian 1500m( terbuka perempuan) telah dipecahkan oleh Ashvin Kaur a/p Sukh Darshan Singh, dengan catatan masa 6.15.03 minit. Johan Keseluruhan sukan tahunan sekolah jatuh kepada rumah biru







(p.s Ada masalah teknikal pada gambar-tarikh tak betul.Sorry ek!)

No comments:

Post a Comment