Monday, December 14, 2009

SAMBUTAN HARI KOPERASI SEKOLAH 2009







Bertemakan “Integrasi Koperasi Sekolah dan Koperasi Dewasa Teras Kecemerlangan’, sambutan Hari Koperasi Sekolah telah diadakan pada 26 Jun 2009 (Jumaat) bertempat di Tapak Perhimpunan SMK Methodist (ACS) Kampar.

Majlis dimulakan pada jam 7.40 pagi dengan ucapan Guru Penasihat Koperasi Sekolah. Selepas itu, saudara Chang Kok Liang diberi penghormatan untuk membacakan perutusan daripada Yang Berhormat Menteri Pelajaran Malaysia. Perutusan Yang Berhormat Pengerusi Eksekutif Suruhanjaya Koperasi Malaysia pula dibacakan oleh saudara Chan Kok Liang manakala saudari Jusween Kaur pula membacakan perutusan daripada Yang Dipertua ANGKASA.

Pada 8.25 pagi upacara menaikkan bendera Hari Koperasi dilakukan sambil diiringi oleh nyanyian lagu ‘Semangat Koperasi’ oleh para guru dan pelajar-pelajar. Selepas itu, Perasmian Hari Koperasi Sekolah dilakukan oleh En. Zan’Asri , Penolong Kanan Pentadbiran SMK Methodist (ACS) Kampar. Penanaman anak pokok oleh En. Zan’Asri menjadi simbolik kepada Sambutan Hari Koperasi Sekolah bagi tahun 2009.

Hari Koperasi juga diserikan dengan upacara penyerahan tanda nama dan sijil kepada Ahli Lembaga Koperasi (ALK) dan Pengawas Koperasi SMK Methodist (ACS) Kampar. Saudara Ng Seng Fooi (4V1) dan Lee Sheng Yue ( 4S1) telah dipilih sebagai koperator terbaik dengan menerima hadiah dan sijil penghargaan.

Sebelum guru-guru dan ALK serta Pengawas Koperasi dijemput menjamu selera, Kuiz Terbuka Koperasi telah diadakan.Kuiz terbuka kepada bebearapa kategori iaitu kategori Menengah Rendah, Menengah Atas dan Kategori Guru. Kuiz Koperasi ini diadakan untuk menguji pengetahuan para guru dan pelajar tentang Koperasi Sekolah Ternyata kuiz tersebut bukan sahaja menarik perhatian pelajar malah mendapat respon yang baik daripada kalangan guru..

No comments:

Post a Comment